Styrelsen har beslutat att avsluta Klubbchef Fredrik Lasses anställning, han kommer att sluta den 30 november.

Styrelsen måste anpassa klubben till den verklighet, som drabbar oss alla. Energikostnaderna, el och diesel ökar
och har ökat kraftigt, även finansieringen av vår utrustning blir dyrare.  Priserna för alla insatsprodukter till banan går åt fel håll.
Hur vi medlemmar prioriterar våra utgifter nästa år är ju också en mycket svår fråga att besvara.
Allt detta sammantaget gör att vi blir tvingade att agera kraftfullt så att vi även fortsättningsvis kan ge oss en härlig bana.

Klubben kommer den närmaste tiden att fördela arbetsuppgifterna på befintlig personal, styrelsen och klubbens kommittéer.

Vi från styrelsen vill önska Fredrik lycka till framöver och är tacksamma för hans jobb i klubben.
Vi hoppas kunna ta del av Fredriks golfkunskaper även framåt då han är medlem i klubben.

Styrelsen Leksands Golfklubb
30 september 2022