Roger Skyllberg målar väggar och bröstpanel

Nu pågår renovering av gamla shopen efter vattenskadan för att ge plats för kansli med arbetsplatser. Nytt golvbjälklag, isolering och nytt golv har lagts in. Golvet kommer också att förses med matta.
Väggarna och bröstpanelen har målats. En luftvärmepump har installerats. Några extra element kommer också att sättas upp och takbelysningen ses över.
Extra fönsterrutor ska förstärka englasfönstren som finns nu.

-Vi kommer också att renovera de andra rummen i byggnaden. En mellanvägg ska rivas för att ge större yta för bl. a kök och verkstadsutrymme.
Arbetet går bra och jag tror på inflyttning till 1 mars, säger Ingemar Snis, som tillsammans med Jan-Ove Bergström, Roger Skyllberg, Kalle Karlsson, Anders Lissert, Roland Lång och Rolf Esters
arbetar ideellt med renoveringen. Namnen inte obekanta i samband med ideellt arbete på klubben.

I en kommentar säger klubbchefen Fredrik Lasses att det här blir mycket bra. Både Marc (Marc Wallstedt, heltidsanställd Pro från den 1 mars) och jag får varsin bra arbetsplats.
Det kommer också att bli en liten plats med bord, projektor och filmduk för möten och träffar. I det nya rummet kommer att finnas utrymme för t. ex lagning och skaftning av klubbor mm.

Text och foto Bernt Bergkvist