Nu har spaden satts i jorden för byggandet av golfstudion på Leksands golfklubb. Studion kommer att ligga vid den norra delen av den överbyggda delen av utslagningsplatserna vid rangen. Enligt planerna kommer den att vara klar för lektioner och träning till våren 2020.

Insamlingen fortsätter och medlem som vill vara med och bidra kan sätta in 1000 kronor på bankgiro 798-8579 eller på swish nr 123 413 6925. Märk insättningen med namn och Studio. För ditt bidrag får du en namnskylt på väggen i studion samt träningstider. Byggledare är Ingemar Snis.

Här nedan några bilder från det påbörjade arbetet, som i skrivande stund nått till formsättning och väntan på gjutning. Hemsidan kommer kontinuerligt att rapportera i ord och bild om det fortsatta arbetet.

Text Bernt Bergkvist
Foto Martin Wohlin