Här kommer lite information från Regelkommittén angående de ändringar som är gjorda i de ”Lokala Reglerna” i år.
1. De gul/svarta 150-meters pinnarna borttagna från banan och är ersatta med ”kvastar” (ruskor) placerade centralt på fairway. En gul ”kvast” markerar 150 meter till mitten på green och en röd ”kvast” markerar 100 meter till mitten på green. ”Kvastarna” defineras i de ”Lokala Reglerna” som oflyttbara hindrande föremål och fri dropp fås om sving eller stans störs av en ”kvast”.
2. Det är numera tillåtet att använda en kompass under en rond.

3. Det har förtydligats att det är tillåtet att under en rond ta del av en väderrapport som lämnas av en väderstation genom en app. eller webbläsare.

”Lokala Reglerna” finns anslagna vid starkuren och alla klubbens ”Regler och föreskrifter 2014 för Leksands GK” finns på anslagstavlan vid kansliet.
Man kan även hitta ”Lokala Reglerna” och klubbens alla ”Regler och föreskrifter 2014 för Leksands GK” på hemsidan under ”Banan – Lokala Regler”.

Bengt Kallman
Regelkommittén