Hélena Dahl, 57 år, flyttade för 17 år sedan hem till Leksand igen efter ett antal år i Stockholm. Hon har arbetat med service i större delen av sitt liv, varit flygvärdinna och haft blomsterhandel  på Söder i Stockholm. I Leksand har hon arbetat med Musik vid Siljan.

Hélena fick tips om att Patrik sökte personal till golfshopen, blev intresserad, sökte och fick jobbet.

– Jag är jätteglad över jobbet och ser fram mot att säsongen kommer igång och att jag får möte och serva medlemmar och gäster. Jag har arbetat med service i större delen av mitt arbetsliv och brinner för uppgiften, säger Hélena.

Hon har varit en aktiv idrottare i sin ungdom. Hon var med i Leksands Softbollslag och vann fyra raka SM-guld. Hon har också spelat i landslaget och vann bl.a ett EM-brons. Hélena var också som ung duktig i tennis och rankad som tvåa i sin grupp i Dalarna. Hennes HCP -16,7- tyder ju också på att hon är en duktig golfspelare. Sången är också ett stort intresse för Hélena som sjunger i Leksands kyrkokör.

– Golfen är ju ett stort intresse för mig och jag måste ju hinna med en runda då och då, avslutar Hélena och ägnar sig åt några kunder som besöker den välsorterade shopen.

Text och foto Bernt Bergkvist