Ett nytt ansikte möter oss  nu på golfklubben. Det är Eva Wiborg, som från och med den första april är anställd av klubben för att i första hand arbeta i shopen. Eva har tidigare erfarenhet från Svegs Golfklubb där hon arbetat på kansliet med det mesta. Hon berättar att hon under flera år träffat trevliga golfare, HD55+, från Leksands Golfklubb som spelade på Svegs GK i samband med Fjälltouren. Hede GK, Klövsjö GK och och Storsjöbygdens GK var också banor som spelats under de år som touren pågick. (Red. anm.)

-Jag är mycket glad att få arbeta på Leksands Golfklubb och ser fram emot när banan öppnar och få möta medlemmar och greenfeegäster, säger Eva medans hon plockar upp varor och städar undan kartonger.

Text och foto: Bernt Bergkvist