Ett 25-tal medlemmar kom till lördagens städning kl. 09.00 på golfklubben. Städgeneralen Kalle Karlsson fördelade ut arbetsuppgifterna på det som stod på programmet för dagen bl. a rivning av resultatkuren, risdragning och eldning av riset, krattning och städning av området kring klubbhuset, rensning av rabatter, röjning och bortstädning av gamla möbler.

Rivningen av startkuren var arbetsamt, men gick både fort och bra med Anders Johansson, Bengt Lasses, Nisse Andersson, Lennie Fridman och Anders Lissert. Svalorna hade börjat lite smått med bobygget i kuren och blev naturligtvis lite villrådiga.

Efter halva tiden vankades kaffe och kaka och när all städning var klar för dagen kl. 13.00 bjöds det på grillade hamburgare. Vädret under städtimmarna var bra och inget regn som förutspåtts.

Nedan en bildkavalkad över arbetet:

Bild och text Bernt Bergkvist. Ställ pilen på bilden för bildtext.