Under fyra mars dagar har en arbetsgrupp bestående av Ingemar Snis, Jan-Ove Bergström, Kalle Karlsson, Anders Lissert, Börje Hoback och Bo Heyman arbetat med att riva den gamla bron vid hål 10 och ersätta den med en ny bredare och mer plan bro.

Arbetet har gått mycket smidigt och nu står den nya bron klar att användas för våra medlemmar, gäster och de som tar en promenad runt Limsjön.

Leksands kommun, via Leksandsbostäder, har stått för virket och klubben för arbetet med att bygga bron.

Stort Tack till arbetsgruppen som gjort ett fantastiskt fint arbete med att iordningställa den nya bron samt att stort Tack till Leksands kommun för virket och vissa maskiner.

Här följer ett antal bilder från byggandet av bron från rivning till färdig bro.

Gänget som gjorde jobbet! Från vänster stående; Jan-Ove Bergström, Kalle Karlsson, Börje Hoback, Ingemar Snis. På knä från vänster; Bo Heyman, Anders Lissert.