Är du 55 år och uppåt (ingen begränsning i antal år) eller under året fyller 55 år, då är du välkommen att börja spela golf med oss Herrar o Damer, HD 55+. Vi spelar måndagar och torsdagar och börjar efter vårt upptaktsmöte den 2 maj. Vi lottar in i bollar, för damer 07.45 och för herrar 08.00. Se spelprogrammet på HD55+ egen hemsida www.leksandsgkhd55.se.

Anmälan om spel ska göras dagen innan till shopen och senast kl. 15.00. Du bör vara vid startkuren i god tid för inskrivning, information och lottning i bollar. Vi satsar tjugo kronor varav tio går till vår gemensamma kassa och den andra tian till dagens pristagare. Vi har en trevlig och social gemenskap och skapar ett stort och fast kontaktnät.

Utöver spelet på vår egen bana deltar vi bl. a i seriespelet Dalagolfen HD50+. Varje år spelar herrarna Mannerheim Cup på Åland tillsammans med Rättvik. Vi har också våra egna tävlingar och tourer. I mitten av juli gör vi en gemensam utflykt, i år till Snöå GK och i slutet av juli spelar vi Fjälltouren på Svegs, Storsjöbygdens och Klövsjö GK. I slutet av augusti gör vi en höstresa till Idre med två dagars spel på Idre GK:s vackra golfbana.

Vill du veta mer om vår verksamhet i HD 55+ gå in på hemsidan där finns all information om vår verksamhet och spelprogrammet för säsongen. Du är också välkommen att ringa Kerstin Dahlström 070-259 53 69, kontaktperson för damerna eller Bengt Lasses 070-946 50 40, ordförande i kommittén för HD 55+ eller någon annan i kommitténs styrelse. Se hemsidan Om HD55+.

Välkommen på vårt upptaktsmöte måndagen den 2 maj kl.10.00 i klubbhuset. OBS Föranmälan. Där går vi igenom spelprogrammet för säsongen samt övrig information om klubben och banan.
Se inbjudan på hemsidan under fliken Inbjudningar.

Varmt välkommen!
Bengt Lasses