Lördagen den 19 mars höll golfklubben sitt årsmöte i klubbhuset med närmare 40 deltagare. Klubbens ordförande Lars-Erik Klason inledde med en tillbakablick på säsongen 2015. Han konstaterade att antalet greenfeegäster blev färre än vad som budgeterats trots att banan varit i toppklass. Det dåliga vädret under en del av sommaren bidrog stort till minskningen. Klubben har också likt de flesta andra klubbar tappat medlemmar. Lars-Erik uttryckte också en oro över att många medlemmar släpar efter med årets avgifter, vilket påverkar klubbens ekonomi och kan även komma att påverka kvaliteten på banan.

Under årsmötesförhandlingarna, som leddes av Lars-Erik, blev ekonomin ingående diskuterad och flera frågor om årets budget ställdes. Ordföranden och kassören Mats Nygårds lämnade svar och redogjorde för styrelsens arbete med budgeten.

I revisorerna berättelse tillstyrkte de att årsmötet fastställer resultat- och balansräkningen och beviljar styrelsens ledamöter ansvarsfrihet för räkenskapsåret, vilket också blev årsmötets beslut.

Vid val av styrelse för kommande verksamhetsår fick Lars-Erik Klason fortsatt förtroende som ordförande för klubben under ett år. Marlene Sandberg Andersson och Roland Lång omvaldes på två år och Oskar Stenback nyvaldes på två som ledamöter. Som suppleanter på ett år omvaldes Bengt Lasses och nyvaldes Emma Skyllberg. Övriga styrelseledamöter med ett år kvar på mandattiden är Mats Nygårds, Ulf Johansson och Christer Pettersson. Ledamoten Ulrika Hedlund avgick ur styrelsen på egen begäran likaså suppleanten Peter Klingvall. Ett stort tack till Ulrika och Peter för det arbete de gjort under sina år i styrelsen.

På övriga förtroendeuppdrag i klubben omvaldes på ett år revisorerna Ingemar Löfnäs och Curt Johansson samt suppleanten Thomas Lind och nyval av suppleanten Lars Holst efter avgående Göran Mårtas. Som valberedning omvaldes Maud Leander, Olle Högvall och Bernt Bergkvist.

Text Bernt Bergkvist