Dalagolfen 50+ är en tävling som anordnas av Dalarnas Golfförbund och riktar sig till Damer och Herrar från det år spelaren fyller 50 år. Medlemmar från golfklubb ansluten till DGF har rätt att delta.

Deltagande klubbar är indelade i två grupper. I grupp A ingår i år Leksands GK, Rättviks GK, Gagnefs GK, Mora GK och Snöå GK och i grupp B ingår Avesta GK, Säters GK, Hagge GK, Falun Borlänge GK och Dalsjö GK. Deltävlingarna i grupp A spelas i Rättvik den 9/6, Gagnef 16/6, Snöå 7/7, Leksand 18/8. Finalen spelas på Snöå GK den 8/9. Deltagarna spelar i den grupp man tillhör. Deltävlingarna och finalen spelas på onsdagar. Läs mer om Dalagolfen 50+ på DGF:s hemsida.

Tävlingen har spelats under många år och intresset att delta har under åren varit stort. Från kommittén HD55+ vill vi puffa för tävlingen och hoppas att flera 50+ Damer och Herrar från klubben anmäler sig till spel i de deltävlingar som återstår, enligt ovan.

Text: Bernt Bergkvist