Rundan tillsammans med svägerska och svåger under tisdagen den 24 maj började bra för Anders med par, bogey, bogey och par. Han kände att han var på gång inför slaget på hål 5. Lätt medvind och flaggan stod kort, valet blev en järnåtta. Slaget blev perfekt och nedslaget var mot flaggan. Mer såg Anders inte, men svågern Lars Wiklund hörde att bollen tog i pinnen och tyckte att den rullade i koppen.

Framme vid greenen var det klart, bollen låg i koppen och Anders hade gjort sin första HIO efter 38 års väntan och tog ett hopp av glädje, som svågern Lars skickligt förevigade.  Rundan fortsatte som den började och Anders gick på sitt HCP med en sänkning från 11,0 till 10,7.
-Hustrun (Kicki Glad) har redan gjort en HIO, så nu var det min tur. Vi firade HIOn på kvällen med middag och champagne tillsammans med svägerskan och svågern, säger en glad Anders Glad.

Text: Bernt Bergkvist
Foto: Lars Wiklund
Klicka på bilden för att få den större.