Clas Ohlson Golfweekend spelades under fredag – söndag 21/7- 23/7 på Leksands golfklubb. Under de tre speldagarna var det bra golfväder och endast vid några tillfällen behövdes paraplyerna fälldes upp under en kort stund.

Håkan förbereder 9-hålsburgare                 Uppvärmning med puttning

Under fredagens  Singelspel deltog sammanlagt 74 spelare, 31 i A-gruppen och 43 i B-gruppen, vilket var något fler jämfört med 2016. I A-gruppen segrade Joakim Östlund, Leksands GK med 67 slag. På andra plats Jörgen Sandqvist. Leksands GK 68 och på tredje plats Jonny Carlsson, Leksands GK 69 slag. I grupp B blev det seger för Britt Råbock, Gagnefs GK med 65 slag. Tvåa Lars Östlund, Fagersta GK 66 och på tredje plats Yvonne Hammargren, Leksands GK med 69 slag.

Lördagens spel var 2-Manna Scramble deltog 74 lag. Segrande lag blev  Kent och Magnus Wikars med 58 slag. Med samma antal slag kom Tobias Vennström och Victor Kajgård på andra plats och på tredje plats Monica och Tobias Rosén med 61 slag.

Johan Holén, Damir Pacaric, Adam           Birgitta och Hans Björkman från HD55+
Blommé och Minna Hedlund redo               bemannade resultatkuren
för start av Irish Greensome

Golfweekenden avslutades på söndagen med Irish Greensome Poängbogey där 48 lag deltog. Segrare blev lag  Mikael Stark och Anneli Oskarsson med 46 poäng. Laget kom in i tävlingen på en reservplats. Lag Anton Lundberg och Viktor Lundberg kom på andra plats med 44 poäng och på tredje plats lag Anders Norling och Thomas Asplund med 43 poäng. Fullständiga resultat för de tre speldagarna finns på golf.se.

– Det blev en trevlig golfweekend med både bra golf och bra resultat. Jämfört med i fjol deltog flera spelare i Singel och några färre lag i Scramble och Greensome. Allt fungerade mycket bra och ett stort tack till alla funktionärer som ställde upp, säger tävlingsledaren Per Jönsson.
Text & foto Bernt Bergkvist