Lars Holst Leksands Golfklubb vann Dalagolfen 50+ klass B som spelades under onsdagen den 13 september på Falun/Borlänge Golfklubb. Lars vann med 69 slag och på andra plats kom Bengt Nygårds, Falun/Borlänge GK med 71 slag och på tredje plats Eje Lundquist med 72 slag.

en hedrande sjätte plats kom Anders Johansson, Leksands Golfklubb med 73 slag. Leksands tredje deltagare i finalspelet var Anders Åkerblom som placerade sig på 22a plats med 83 slag. Även i A-klassen hade Leksands Golfklubb en representant Therese Möller, som kom på 21a plats med 80 slag. I A-klassen deltog 37 spelare och i B-klassen 34. Finalenspelades med kanonstart.

-Jag är väldigt nöjd med mitt spel som flöt på bra trots att vivar besvärade av mygg i början. Banan var också i fint skick med bra fairways och greener, säger Lars.

Lars har nu en inteckning i den stora vandringspokalen, se bilden. Ytterligare en spelare har sitt namn på pokalenMargareta Liss Backhans som vann 2016. Se artikel på hemsidan i Arkivet september 2016 där Leksand hade många bland de främsta platserna.

Text Bernt Bergkvist