I lördagens städdag deltog ca 40 medlemmar. Dagen bjöd på bra väder med lite blåst.
Området kring klubbhuset fräschades upp. Ogräs rensades bort och grusgångar krattades. Bunkrar rensades från ogräs, kvistar och annat. Fönster tvättades, möbler skruvades ihop. De två nya broarna vid hål 1 och 9 målades. Återstår lite målningsarbete på bron vid hål 9.

-Det blev mycket gjort idag på banan och kring klubbhuset, säger arbetsledaren Kalle Karlsson.

Vid fikapausen serverade vår nya krögare Jessica Thyr gott hembakat bröd, morotskaka och mycket annat gott. Det fanns även lättare lunch för de som kände sig sugna. Restaurangen är öppen i morgon söndag mellan 10 – 14 för dem som vill ha en fika eller lunch.

För 70 plus och andra som är i riskgruppen för coronasmitta finns det möjligheter att städa på banan närhelst det passar. Det är några bunkrar kvar som ska rensas. Det är lite målning kvar på en av broarna. Efter blåsvädret är det kvistar kvar på banan som ska bort. Ring Johan 070-684 03 51  om du har tid över för en insats för klubben.  Du kan komma när det passar dig och jobba så länge du har tid och lust.

Nedan ett bildkollage från städdagen.

Text: Bernt Bergkvist
Bild: Martin Wohlin och Kalle Karlsson