Per-Olov Lundgren

Sedan första januari i år har kansliet fått förstärkning genom att Per-Olov “Pola” Lundgren anställts på tio procent. Han ska i första hand avlasta klubbchefen Rolf Andersson, som gått ner till tio procents anställningstid. Pola ska bl. a ansvara för fakturering av medlemsavgifter och arbetslånet samt skapa kontaktnät med klubbarna inom Dalarna och framförallt klubbarna runt Siljan. Han ska också vara Rolf behjälplig i den nystartade sammanslutningen Golf Runt Siljan (GLS).
(Läs mer om GLS i artikeln nedan som bl.a beskriver planerna på utökat samarbete Siljansklubbarna emellan.)

Pola är nybliven pensionär, fyller 65 i juni, och kommer närmast från 23 år i transportföretaget Schenker där han arbetat som trafikchef. Dessförinnan var han anställt inom Kriminalvården vid Majorshagen. Många minns också Pola som säker ytterforward i Leksands IFs A-lag under 1975-80. Golfen är sedan 15 år numera ett stort intresse för Pola.

-Jag ser fram mot att engagera mig i Leksands Golfklubb och att särskilt få vara med och utveckla samarbetet med klubbarna runt Siljan, säger Per-Olof Pola Lundgren.

Text & bild Bernt Bergkvist