Snart startar en lång och härlig golfsäsong.

Under vintern har vi i Golf Runt Siljan haft ett antal möten för att lägga grunden för ett nytt steg i samarbetet och utvecklingen av våra klubbar.

Som ni säkert vet har vi sedan några år ett riktigt bra erbjudande för alla fullvärdiga medlemmar i våra klubbar. Vi kan spela på varandras banor under hela säsongen 2019, efter kl. 13.00, för endast 100 kr i Greenfee. Om du inte är fullvärdig medlem, ta då kontakt med din hemmaklubb så kan du uppgradera dig till fullvärdig.

Klubbarna skrev för några veckor sedan på alla papper för att bilda en ekonomisk förening. Syftet med föreningen är att genom gemensam marknadsföring skapa fler greenfeegäster på våra anläggningar. På längre sikt ska vi även se över andra möjligheter till samarbeten, som t.ex. gemensam personal under vintern, gemensamma inköp m.m.

På marknadsföringssidan kommer vi att skicka ut pressreleaser till tidningar och andra media. Vi kommer att trycka upp en flyer (se längre ned i nyhetsbrevet), som kommer att finnas på våra klubbar för att ta med eller skicka ut till andra klubbar. Vi kommer att annonsera Golf Runt Siljan i sociala medier i utvalda områden i Sverige och Norge. Följ gärna Golf Runt Siljan på Facebook, https://www.facebook.com/golfruntsiljan/.

Ni kommer säkert att se annonser och tävlingar utlagda på bl.a. Facebook, där behöver vi hjälp att gilla och dela så att vi får stor spridning och massor av följare.
På vår hemsida https://golfruntsiljan.com/ kan man finna det mesta om våra klubbar. Där kan man också läsa om Golf Runt Siljan-häftet.

Golf Runt Siljan Tour vår gemensamma tävling pågår under vecka 27 med start den 1 juli på Sollerö GK.

Planerade öppningsdatum för våra banor:
Leksands GK 1 maj, rangen öppnar 18 april
Tällbergsbyarnas GK 11 maj, rangen öppnar 18 april
Rättviks GK 4 maj, rangen öppnar 18 april
Mora GK 11 maj, rangen öppnar 26 april
Sollerö GK 3 maj, rangen öppnar 3 maj

Öppningserbjudande för fullvärdiga medlemmar i golfklubbarna ”Golf runt Siljan”: Spel på varandras banor för 100 kr, gäller hela dagen fram t o m 24 maj.

Välkommen till en ny golfsäsong och Glad Påsk önskar Golf runt Siljan