HD55+ har haft sin säsongsupptakt i klubbhuset och närmare 50 medlemmar kom till mötet. Kommitténs ordförande Bengt Lasses informerade om spelprogrammet som utöver spelet på måndagar och torsdagar också innehåller tävlingar mot andra klubbar, Mannerheim Cup på Åland, Fjälltouren till Sveg, Storsjöbygden och Klövsjö, utflykten till Sollerön samt höstresan till Idre. Dalagolfen kommer även i år att spelas med en deltävling i Leksand. Några nya medlemmar i kommittén hälsades också välkomna.

Ordföranden Lars-Erik Klason informerade om klubbens investeringar i nya maskiner och två nya golfbilar samt det arbete som pågår på och vid klubbhuset samt på banan. Lars-Erik nämnde också den eftersläpning av medlems- och spelaravgifter, som ger merarbete och inte är så bra för klubbens ekonomi. Han hoppas på att de medlemmar som ännu inte betalt sina avgifter gör det inom den närmaste tiden.

Upptaktsmötet avslutades med kaffe, välsmakande smörgås och kaka.

Text: Bernt Bergkvist