Damverksamheten är i full gång på måndagskvällarna. Vi är glada över att några nya damer anslutit sig till måndagsgolfarna. Under ett antal år har målet varit att få fler damer att spela och tävla så därför gläds vi extra mycket när nya damer dyker upp på våra arrangemang. Damerna har också en matchstege på programmet. I slutet av juli skall kvartsfinalerna vara färdigspelade och vi får med spänning se vilka fyra som får spela semifinaerna.

Söndagen den 10 juli arrangerades en damtävling på Leksands GK där inbjudan även gått ut till övriga klubbar i distriktet. I bästa golfväder kom 15 damer till start i denna singeltävling. Huvudsponsor för tävlingen var Långbers med fina priser. Vi hoppas kunna sprida lusten till att tävla och göra denna tävling till en årlig tradition och vår målsättning är att även öka deltagandet framöver. Kunskap och ledarskap finns inom damverksamheten för att kunna anordna och hålla i tävlingar.

För damer 45 + spelas Hulda Cup. Det är en tävling i matchspel med sju klubbar i distriktet, Leksands GK har goda chanser att för tredje året i rad ta hem segern. Största hotet kommer från Falun Borlänge GK. Men det återstår ännu några speltillfällen innan segraren kan koras.

Text Bitte Lundgren