För fjärde gången vann Leksands GK:s damer Hulda Cup och har nu fyra inteckningar i vandringspriset, som är en Lisa Larsson-figur. Segerpoängen blev 9,5.
Hulda spelas mellan fem deltagande klubbar; Samuelsdal, Hagge, Dalsjö, Aspeboda och Leksand. Spelformen är matchspel med fem deltävlingar och har pågått under sommaren. Fem spelare från varje klubb deltar varav en spelar singel, två greensome och två spelar fyrboll-bästboll. Tre poäng är maxvinst per match.

Leksand har tagit poäng i varje match och slutade med 9,5, som gav Leksand cupsegern. Tvåa var Aspeboda med 8,5 poäng. Därefter Dalsjö, Hagge och Samuelsdal.
De som deltagit i de flesta matcher är Karin Lindell, Kerstin Hed, Liv Hedberg, Ulla Dahlman, Marlene Sandberg-Andersson, Yvonne Hammargren. Elisabeth Pettersson, Marie Wohlin, Susanne Kallman och Bitte Lundgren har deltagit i en match vardera.
– Efter att ha tagit tre poäng i den första matchen blev det tändvätska bland damerna och det var inte svårt att få ihop damer till de övriga matcherna, säger Ulla Dahlman som tillsammans med Liv Hedberg är lagledare för laget.

Ett stort grattis från Hemsidan till den fina insatsen och fjärde inteckningen i vandringspriset.

Text: Bernt Bergkvist
Bild: Marlene Sandberg-Andersson