Klubbens aktivitet “Prova-på-golf” genomfördes under tre lördagar och i maj och juni. Närmare ett tiotal personer i varierande ålder kom för att prova på närspel, puttning och att slå på rangen med olika klubbor. De flesta var ungdomar, men det fanns också lite äldre f.d golfare som av olika skäl slutat eller gjort uppehåll med golfen. En av ungdomarna skulle gå en fadderrunda och ville “finslipa” chippning och puttning. En annan gick efter Prova på aktiviteten till shopen för att få veta mer hur man går vidare för grönt kort och togs omhand av Per Jönsson.

-“Prova-på-golf” är en bra aktivitet för att intressera främst ungdomar för golfspelet och ytterligare prova-på kan eventuellt bli aktuellt under säsongen, säger Marlene Sandberg-Anderson.

Bildtexten i bilden. Klicka på bilden för att få den större.

Text och foto Bernt Bergkvist