-Så här bra, som banan är nu den här tiden på året har jag aldrig varit med om, säger en ”gammal” spelare och medlen sedan många år. Superlativen om banan är många och rättvisa. Johan, Martin, Lasse och alla frivilliga som jobbat hårt för att vi ska ha en fin bana ska ha all kredit.

-Vi har jobbat mycket för att få igång växtligheten på tee och nu ska vi ägna tid åt greenerna. Dom ska vertikalskäras, dressas och vältas. Banan kommer att vara i ännu bättre skick till midsommaren, då vi väntar mycket spel av såväl medlemmar som gäster säger greenkeeper Johan Robinsson.

Klubbchefen Rolf Andersson konstaterar nöjd att det har varit dubbelt så många spelare på banan fram till sista maj, jämfört med motsvarande tid i fjol. Han liksom Johan räknar med många bokningar de kommande veckorna och särskilt under midsommarhelgen och hoppas på bra golfväder.

Text & foto Bernt Bergkvist