I soligt väder och kalla nordliga vindar kom ett 25-tal medlemmar till klubben på lördagen 24 april för städdag. Med krattor och spadar rensades gångar, kantstenar och rabatter från ogräs. Häckar ansades och rensades. I restaurangen och klubbhuset putsades fönster och städades. Plattorna vid entrén till restaurangen  togs bort, rengjordes och lades om. Förrådsutrymmen rensades från sådant, som inte längre kommit till användning.

-Det blev väldigt bra och tack till alla som ställt upp idag och tidigare. Banan är nu i fint skick och snyggt i och runt klubbhuset, säger städledaren Kalle Karlsson.

Efter städningen bjöds det på hamburgare som grillades av restauratörerna Jessica och Jonas. Solen sken och hamburgarna och kaffet smakade bra i lä på den nyrenoverade terassen. Den nya väggfasta bänken med ståbord blev populär och var därmed invigd.

Text: Bernt Bergkvist
Foto: Kalle Karlsson o Bernt Bergkvist