Dalagolfen 50+, deltävling 4 spelades på Leksands GK under onsdagen den 23 augusti. Karin Lindell i klass B tog en övertygande seger med 66 slag. På andra plats kom Lars Holst med 70 slag.  I A-klassen segrade Arne Tholén, Rättviks GK. Tvåa kom Therese Möller, Leksands GK med 75 slag. Therese var den enda i A-klass från Leksand. Flera Leksandsspelare i klass B kom på bra placeringar. Anders Johansson femma med 79, sexa Susanne Westman 80 och sjua Evert Fyhr med 82 slag. Komplett resultatlista finns på golf.se.

Totalt deltog 23 spelare från norra gruppen; Leksand, Mora, Rättvik och Snöå golfklubbar, vilka också arrangerat en av deltävlingarna. Övriga klubbar i norra gruppen var också inbjudna att delta i Leksands tävling. Finalen spelas på Falun/Borlänge GK den 13 september.

-Jag är nöjd med tävlingen allt har klaffat bra rakt igenom och jag vill tacka de som ställt upp, så att tävlingen kunde genomföras, säger tävlingsledaren Lars Holst. Det är synd att så få 50+ i klubben inte deltagit den här trevliga tävlingen, tillägger Lars.

Text: Bernt Bergkvist