Första deltävlingen av sex i Dalagolfen 50+ spelades, för grupp nord på Gagnef GK och grupp syd på Hagge GK, onsdagen den 8 juni. Sammanlagt deltog 128 spelare fördelade på 57 i A-klassen och 71 i B-klassen.

Bengt Lasses Leksands GK vann B-klassen med 74 slag. Nästa bästa Leksing på 8:e plats blev Yngve Gävert och på 9:e plats Lars Holst båda 78 slag. Bästa dam från Leksand blev Kerstin Lasses med 79 slag.

I A-klassen placerade sig Kjell Lundqvist bästa av leksandsspelarna på en 4:e plats med 75 slag. Karin Lindell på 19:e plats med 81 slag och Evert Fyhr på 39:e plats med 88 slag. Endast dessa tre från Leksand deltog i A-klassen. Flera spelare i A-klassen från Leksand bör ställa upp för klubben i kommande matcher.

Kompletta resultat finns på dalagolf.se under menyn Seniorer50+.

På onsdag den 15 juni spelas deltävling två på Leksands GK.

Text: Bernt Bergkvist