HD55+ är öppen för alla klubbmedlemmar som under året fyller 55 år och ingen begränsning uppåt i åldrarna, vi är alla som deltar i 55+spelet pensionärer. Vi spelar måndagar och torsdagar med lottning i bollar kl. 08.45. Vissa speldagar har vi lagtävlingar i olika spelformer. Vi gör bl. a en sommarutflykt i år till Mora GK och en höstresa till Idre samt deltar i Dalagolfen 50+. Deltagandet i 55+ golfspel har stor trevnadsfaktor och socialt berikande.

Vårt spelprogram samt inbjudan till vårt Upptaktsmöte torsdagen den 3 maj kl. 10.00 i klubbhuset finns på vår egen hemsida leksandsgkhd55.se under menyn Spelprogram respektive Inbjudningar. På hemsidan finns också namn och telefonnummer till personer som kan ge dig ytterligare information om vår verksamhet. Välkommen att spela med HD55+!

Text Bernt Bergkvist