Kom och prova på Yoga för Golfare 20/5 Leksands GK

Golfspelare utmanas hela tiden av krav på både kroppen och knoppen. Golf är både fysisk i sitt utövande och en mycket mental sport.

Fler och fler golfspelare, både professionella och motionärer, använder yoga för att förbättra golfspelet och resultaten.

Yoga förbättrar markant kroppens flexibilitet och ökad rörlighet i många olika fysiska rörelser. Stabilitet, kroppsuppfattning blir bättre likaså blir vi blir starkare och får bättre balans.  Syreupptagningsförmåga förbättras, medvetenhet om andetaget ökar vilket stärker både fysik och koncentrationsförmåga.

Lördag 20/5 kan du prova på en yoga klass för golfare på Leksands golfklubb. Klassen passar alla, dig som praktiserar yoga och dig som möter yoga för första gången.

Du behöver bara ha rörliga och bekväma kläder och vara barfota.  Yogamattor finns.

Plats: Klubbrummet plan 2

Tid kl 10.30 – 11.10 samt 11.30-12.10

Det finns 10 platser per klass.

Anmäl dig via sms på 070-6539863

Hjärtligt välkommen!!

//Tiina Ohlsson

Certifierad Yoga lärare.