Efter sina 31 år som Pro i Leksands GK blev det Hässelby Golf som drog vinsten att få Per som Pro. Det var fyra-fem klubbar som också var intresserad av Pers tjänster, men han valde Hässelby Golf. Han börjar där den 1 april och arbetar till slutet av september.

-Jag kommer att driva utbildningen i egen regi och även vara behjälplig i shopen. Det kommer att bli arbete sju dar i veckan, precis som i Leksand, säger Per. I mars kommer jag i också att köra några lektioner om vädret tillåter, tillägger Per.

Hässelby Golf är en privatägd niohålsbana med 1 300 medlemmar, och är också en stor träningsanläggning med 60 utslagsplatser, några under tak med värme för den kalla årstiden. Det finns också en puttinggreen på 600 m2, greenbunkrar på 200 m2 samt en uppvärmd konstgräsgreen.

– Jag kommer att bo i en villa på Hässelby strandväg med utsikt över Mälaren och med elcykelavstånd till golfbanan. Det är också lätt att ta sig till och från Leksand då både golfbanan och bostaden ligger så man slipper åka genom Stockholm, säger Per.

Skånetouren har Per kvar och det blir en resa till Skåne som vanligt under vecka 37 från söndag den 9 till fredag den 14 september. 44 st. är redan anmälda och det finns plats för några till, så det går bra att ringa och anmäla sig, avslutar Per.

Text och foto Bernt Bergkvist