Hej Medlemmar och gäster,

Här kommer en liten lägesrapport från klubben, jag skriver några rader och berättar vad som hänt under vintern och våren på klubben.

För Er som inte varit ut på banan än så har vi tagit ner en hel del träd både för det estetiska och även för att få mer ljus, sol och vind att komma åt t ex en green för att få bättre växlighet. Väldigt mycket sly har tagits ner under vintern runt hela banan.

Under vintern har en arbetsgrupp inom klubben jobbat med klubbutveckling genom RF Sisu för att ta Leksands GK framåt. Vi har jobbat med verksamhetsidé, värdegrund, vision och har landat i följande:

• Vi erbjuder en välkomnande golfanläggning – med engagemang och kvalitet i allt vi gör!
  • Värdskap – Engagemang – Hållbarhet
  • Alla skall vilja vara en del av Leksands GK

Vi har en ny krögare på plats som håller på att köra in sig, Heej Korv. Vi hälsar killarna bakom restaurangen välkomna som krögare på Leksands GK, Emil, Calle och Patrik.

Magnus och killarna på banan har jobbat hårt och försöker få banan i bästa skick. Vi har haft en tuff vinter med mycket is på banan. När våren dröjde och dessutom var ovanligt kall så blir det en tuff start på säsongen. Sen är det också lite upp till oss medlemmar vilken nivå vi vill ha på vår bana. Klubben är behov av en hel del ideellt arbetade timmar från oss medlemmar och det finns alltid plats för fler som vill hjälpa till.

Kom ihåg att ta hjälp av vår Pro Marc då blir din golfupplevelse kanske ännu bättre. Även om du är nybörjare eller rutinerad golfare, boka någon eller några lektioner av Marc så kan ni slipa på lite detaljer.

När vi gjorde budgeten i höstas så tog vi höjd för det ekonomiska läget som vi har i samhället, vi räknade med att vi kommer att tappa en del medlemmar pga. ekonomin. Men vi ser i dagsläget ut att ha tappat fler medlemmar än vad vi hade trott. Nu är det viktigt att vi alla medlemmar ser till att skapa en trivsel och gemenskap som gör att alla vill vara en del av Leksands GK. Har ni någon vän som fortfarande funderar på om de skall spela golf, se till att övertyga vännen att fortsätta spela och vara med i vår gemenskap, vi behöver bli fler medlemmar.

Det är vi tillsammans som skapar Leksands GK!

Hoppas på en härlig golfsommar och att vi syns på banan.

Anders Nygårdh
Ordförande Leksands GK