Kallelse till Höstårsmöte
Medlemmarna i Leksands Golfklubb kallas härmed till HÖSTÅRSMÖTE lördagen den 2 december 2017 kl. 10.00 i klubbhuset.
Sedvanliga ärenden, bl. a fastställande av Budget 2018 och Årsavgifter 2018.
Förutom detta får vi besök av vår nye pro, Patrik Tegnér, som berättar lite kort om sig själv och lämnar öppet för en frågestund.
Vi ger också information om andra nyheter inför kommande säsong.
Styrelsen hälsar alla medlemmar hjärtligt välkomna!

Per slutar efter 31 år
Vid årsskiftet lämnar Per uppgiften som pro vid Leksands GK. Ett tillfälligt arbete några månader under 1987 som pro i Leksand, som då den 27-årige Per trodde, blev 31 år. En tid som Per inte ångrar för en sekund. Läs artikel på hemsidan www.leksandsgk.se.

Patrik Tegnér ny pro
Patrik, 28 år från Gävle, är från årsskiftet klubbens nye pro. Han arbetar idag på Hofors GK som tränare samt shop- och butiksansvarig. Läs mer om Patrik i artikel 21/10 på hemsidan.
Du har väl inte missat att det finns en möjlighet att starta upp golfsäsongen 2018 med att åka med Patrik till Spanien på en träningsvecka, du hittar mer information på https://www.leksandsgk.se/hang-med-pa-golfresa-2018/

Arbetslånet och klubbens ekonomi
Utfallet av arbetslånet, klubbens ekonomi samt arbetet med att ta fram en ny organisation av klubben. Läs klubbchefens artikel på hemsidan.

Lars-Erik har tagit timeout
Klubbens ordförande Lars-Erik Klason har tagit timeout från sina uppdrag i klubben på grund av sjukdom. Lars-Erik är nu under behandling och hoppas att snart vara tillbaka. Han är mycket nöjd med arbetet som styrelsen, klubbchefen och övriga gjort för klubben. ”Dom har gjort ett fantastiskt bra arbete”, säger Lars-Erik.

Sune Halvarsson – MM 2017
I dis och duggregn under lördagen den 23/9 korades klubbens Mästarnas Mästare. I och med segern får han utöver titeln också en egen p-plats under kommande säsong.

Åkerö vann Byalagskampen 2017
Byalagskampen vanns i år av Åkerö med lag Anders Flint, August Bergkvist, Joakim Östlund och Tommy Danerhag. Åkerö står därmed som arrangör för 2018 års byalagskamp.
På andra plats kom Noret och tredje Rönnäs. Åtta byar deltog i tävlingen. Fullständigt resultat finns på golf.se.

Positivt i damverksamheten
Damerna har traditionsenligt genomfört sin måndagsgolf men nytt för i år var att även herrar var inbjudna under juli månad. Detta blev succé med högt deltagarantal både på herr- och damsidan. Så detta återkommer även nästa år. Totalt spelades Måndagsgolfen vid 18 tillfällen, och glädjande nog så ökade antalet deltagare markant jämfört med 2016. I snitt deltog 11,2 spelare varje måndag jämfört med 8,6 2016 och 212 rundor spelades totalt. Flitiga Lisa vanns av Yvonne Hammargren som deltog vid 17 tillfällen. Avslutning av Måndagsgolfen var som vanligt en 9-hålstävling med efterföljande middag och utdelning av Flitiga Lisa, birdies och och minst prisutdelning för avslutningstävlingen där Britta Råbock segrade.
I Hulda slutade Leksands damer på en delad andra plats tillsammans med Säters GK, slutresultatet blev 9 poäng och Gagnefs GK segrade med 9,5 poäng. Det var återigen ett jämnt finalspel.
OmKullslaget spelades på Leksands GK och där stod Leksandsdamerna som segrare, av totalt sex klubbar som deltog med lag. Slutresultatet var 82 poäng för Leksand och Hagge GK blev tvåa med 80 poäng. OmKullslaget har spelats varje år sedan 1985.

Hög aktivitet i HD55+
Som tidigare år har aktiviteten varit hög i HD55+ med spel varje måndag och torsdag (vardagsspelet) med ett kort uppehåll under juli. Vid 51 tillfällen har det varit möjligt att delta i olika speltillfällen som t ex utbyten mot Rättvik, Gagnef och Dalsjö. HD55+ har deltagit i Dalagolfen 50+, arrangerade en deltävling samt finalen efter segern i fjolårets Dalagolf 50+. Arrangemangen gav ett gott tillskott i klubbkassan. Finns mer att läsa på www.leksandsgkhd55.se.

Banan i toppklass under säsongen
Under säsongen har banan varit i toppklass trots en otjänlig väderlek i början av säsongen. Våra nya greenkeepers har på ett förträffligt sätt hållit banan i högsta klass. De 13 frivilliga ruffklipparna och övriga frivilliga arbetskrafter har också varit till mycket stor hjälp. På hemsidan hittar du också en artikel som beskriver hur banan förbereds inför vintervilan.

Tack för den här säsongen
Klubbens styrelse, klubbchef, pro, greenkeepers och krögare tackar medlemmar och gäster för denna säsong och önskar alla tillbaka säsongen 2018. Nu återstår endast Höstårsmötet på lördag den 2 december, se ovan. De tillönskar också alla en God Jul och ett Gott Nytt År.
Redaktionen för hemsidan tackar också medlemmarna för intresset för hemsidan och instämmer i tillönskan om God Jul och Gott Nytt År.
Thomas Antoniusson, Marlene Sandberg Andersson och Bernt Bergkvist.