En ny tävling i spelformen slaggolf arrangeras av kommittén HD55+ vid tre kommande tillfällen och är öppen för alla medlemmar inom Leksands Golfklubb, vilka fyllt eller under året fyller 55 år. Den första tävlingen kommer att spelas torsdagen den 9 juni och de två övriga på torsdagarna den 28 juli och den 1 september.

Anmälan till tävlingen görs i Golf.se. eller i hemsidan Leksands GK.se under menyn Tävlingar.  Startavgiften är 50 kronor och pristagarna får sina priser i form av presentkort i vår egen shop. Avgiften betalas i shopen i samband med att scorekortet hämtas. Damerna lottas för sig och herrarna för sig, men i en gemensam klass.

Syftet med de tre tävlingarna är också att väcka intresse för golfspel och social gemenskap i HD55+.

Välkomna alla som deltar i måndags-, torsdags- och fredagsgolfen samt alla andra i klubben som fyllt 55 år till denna premiärtävling.

Styrelsen för HD55+