Magnus Jansson 42 år blir ny Banchef på Leksands GK och efterträder därmed Johan Robinsson, som slutar efter 15 år varav 7 år som banchef i klubben. Magnus börjar sin anställning som banchef den 8 oktober 2022 i samband med att Johan slutar.

Magnus har i år arbetat på Leksands Golfklubb som banarbetare efter att i våras flyttat tillbaka till Leksand efter att ha bott och jobbat i Göteborg i 22 år. Innan Magnus flyttade till Leksand jobbade han som materialare i Förlunda Hockey i SHL.

Vi ser Magnus som en person med stort engagemang, intresse och vilja att lära sig nya saker.  Magnus har i sina tidigare uppdrag visat att han är noggrann, ambitiös och har bra struktur och ledaregenskaper. Dessa ord och kvalifikationer var ledord för oss när vi sökte en ny banchef.

Magnus kommer till hösten eller våren genomföra Grundutbildning banpersonal (GUB) som Svenska Golfförbundet och Swedish Greenkeepers Association anordnar i en tvåveckors grundutbildning för banpersonal.

I processen att rekrytera en ny banchef har Christer Pettersson ordf. bankommitteen, Anders Nygårdh ordf. Leksands Golfklubb och Fredrik Lasses klubbchef deltagit.

Vi vill härmed önska Magnus Jansson lycka till som banchef på Leksands GK.

Leksands Golfklubb