Vi hade tur med vädret och hade uppehåll i stort sett hela dagen. Antalet besökare var inte lika många som första gången men vi hade trots allt 72 vuxna och 20 barn som besökare, av detta så var det 29 befintliga medlemmar som också kom. En hel del kom enbart för att äta men förhoppningsvis så tog de en runda på området innan de lämnade klubben. Intresset att delta som funktionär var inte högt i år, cirka sex personer utöver kommittépersoner men det räckte till ändå.

Under dagen så fick vi minst två nya medlemmar som kom för att anmäla sig som nya medlemmar.

Konkurrensen med andra aktiviteter var stenhård i Leksand i år, marknad på Noret, Limsjö runt, fri träning på Actic m m så det var kanske inte så konstigt att vi inte fick fler deltagare. 2017 hade vi cirka 170 besökare, förra året cirka 95.

Vi lottade ut sex presentkort bland de personer som registrerade sig när de kom till klubben, 2 vuxna och 4 till barn. Vinnarna är kontaktade via sms och på hemsidan. Jag har också publicerat ett tack på Facebook. I år kommer jag inte att registrera besökarna i GIT främst p g a det var svårt att få besökarna att lämna ifrån sig tillräckligt med uppgifter för att kunna registrera dom. Är inte hög svarsfrekvens på enkäten heller.

STORT TACK till alla som var med och hjälpte till i år. Nu får vi se vad SGF bestämmer sig att göra om det blir ytterligare ett år eller om de gör uppehåll något år. Och vi får ladda om för de uppföljningsaktiviteter som är planerade.

Text: Marlene Sandberg-Andersson