Fint städväder lockade många till städdagen under lördagen.  Städgeneralen Kalle Karlsson uppskattar att det var ett 40-tal medlemmar som tog sig tid och kom.

Kalle delade ut arbetsuppgifterna som i huvudsak var att kantskära bunkrarna, kratta och snygga upp runt shopen och klubbhuset, dra ris och putsa fönster. Det blev full verksamhet med de tilldelade uppgifterna med avbrott för elvakaffe.

Efter kafferasten fortsatte arbetet och vid trettontiden var de flesta klara med sina uppgifter och samlades vid restaurangen för att avnjuta en välsmakande hamburgare. I frånvaro av krögare Håkan Eklund svarade greenkeeper Johan Robinsson, med god hjälp av Jesper Korning, för grillningen.

-Jag är överväldigad vilken uppställning av medlemmarna och vad mycket som blev gjort under de här fyra timmarna, säger en nöjd Kalle och tillägger att några medlemmar också ställt upp tidigare med olika arbetsuppgifter.

Text  & foto Bernt Bergkvist

Bildtexten i bilden.