Drygt 30 medlemmar kom till Medlemsdagen under lördagen den 28 maj, vilken arrangerades av klubbens Medlemskommitté. Ett bra deltagande trots det befarade regnet, som tack och lov  uteblev, tyckte kommitténs ordförande Marlene Sandberg Andersson.

Klubbchefen Fredrik Lasses informerar om dagen

Dagen inleddes med att klubbchefen Fredrik Lasses presenterades sig, pro Marc Wallsted och    greenkeeper Johan Robinsson. Fredrik informerade i stort om vad som hänt den senaste tiden inom klubben samt något om vad som händer den närmaste tiden. Samlingen avslutades med ett besök i Fält Gärdas välbehållna byggnader där planer diskuteras om möjligheter till uthyrning för gäster. Ett intressant förslag ansåg många i gruppen.

Medlemskommitténs ordförande Marlene Sandberg Andersson deltar i puttningstävlingen

En rad aktiviteter var uppdukad på övningsområdet nedanför klubbhuset. En bassäng var utlagd för de yngre. Inte för bad, men för övning att chippa bollar i. På greenen fanns en tävlingsbana med tre hål på olika avstånd för puttning. Klubbens vice ordförande Christer Pettersson lyckades bäst av alla med puttningen, men först efter särspel mot Anders Glaad.

Vår tidigare Pro Per Jönsson chippar säkert in mot ringarna

En annan aktivitet på greenen var att chippa in tre bollar i eller så nära hål som möjligt. I hål, fem poäng därefter poängsatta ringar fyra till ett. I proffsklassen och utom tävlan vår pro Marc med åtta poäng. Anders Johansson och Bernt Bergkvist delade på första plats med sex poäng. För de som ville träna på svingen var det gratis bollar på rangen.

Restaurangen var öppen under dagen och serverade en smakrik och god grillbuffé. En trevlig och lärorik dag tyckte många av deltagaren. Men varför så få unga medlemmar som deltog, undrade flera.

Text och bild: Bernt Bergkvist

Klicka på bilden för att få den större.