SM Klubblag damer division 1 Norra spelades på Täby GK den 14-16 juli. 16 lag deltog däribland ett lag från Leksands GK med Ulrika Hedlund, Minna Hedlund, Monica Englund, Emma Eklund och Sofia Jansson. I bilden f.v.

Första dagen spelades 18 hål foursome och 18 hål singel. Andra dagen 18 hål foursome och 18 hål bästboll samt på tredje dagen 18 hål singel. Leksand kom på en 13:e plats och fortsätter därmed även nästa år i division 1 Norra. De två bästa lagen går upp till Lag SM och det var Ullna GK och Stockholms GK, som blev etta respektive tvåa.

-Tidigare år har division 1 damer spelats på fyra platser  landet under fyra dagar, Södra Östra, Västra och Norra. Nytt för i år var att en bästboll var borttagen och att vi spelade en dag mindre samt att det var hopslaget till två platser, en i Norr (Täby GK) och en i Söder (Rya GK), säger Ulrika Hedlund. Det var också en tuff bana med snabba greener som var väldigt ondulerade, avslutar Ulrika.

Text Ulrika Hedlund/Bernt Bergkvist
Foto Ulrika Hedlund