Returmötet i Kôllslaget mellan Leksands D55+ och Rättviks D55+ spelades under fredagen den 13 september på Leksands GK i bra golfväder. Första mötet spelades i Rättvik under försommaren. 16 damer från vardera klubben deltog i dagens tävlingen.

Tävlingsformen Rumble i valstakt med fyramannalag består av två spelare från vardera klubben. Alla i laget spelar poängbogey, men bara det bästa resultatet skrivs på hål 1, de två bästa på hål 2, de tre bästa på hål 3. Ett resultat på hål 4, två resultat på hål 5 och tre resultat på hål 6. Sedan fortsätter man så med tre hål i taget (valstakt) tills hål 18 då alla fyra resultaten skrivs. Hålens resultat summeras och högst antalet poäng vinner.

Dagens segrare blev fv. Susan Laggar och Berit Lind, Rättviks GK samt Ann-Christin Rehnstrand och Margareta Andrén-Åkerblom från Leksands GK.

På andra plats kom fv. Lisa Kallur och Carina Perjons-Lund Rättviks GK samt Vivi Gävert och Britt Råbock (saknas på bilden) Leksands GK.
Tävlingsledare var fv. Gunilla Johansson, Caisa Johansson och Kerstin Dahlström bilden till höger.

– Det här var en ny form av tävling som vi inte spelat tidigare. Kul när två spelare från vardera klubben bildar ett lag, man lär känna varann på ett trevlig sätt, säger en av Leksandsdamerna som deltog för första gången.

Text Bernt Bergkvist
Bild Lisa Bergkvist