Verksamhetsplan Junior verksamheten på Leksands Gk.

Dettär ett kort utdrag av de viktigaste punkterna ur Leksands Golfklubbs verksamhetsplan för Juniorverksamheten som ska vara ett stöd för både juniorer och deras föräldrar så de vet vad de kan förvänta sig av klubben. Verksamhetsplanen finns i sin helhet att läsa HÄR!

Syfte

• Arbeta för att få en verksamhet där så många ungdomar som möjligt får lära sig spela golf och/samt utvecklas utifrån sina egna förutsättningar.

• Behålla de juniorer som vi redan har samt utveckla dem ytterligare.
  • Öka juniorer i träning till 40%.
  • Få till en tjejgrupp som väljer att börja med golf och få in dom i en regelbunden träningsgrupp.
  • Öka antalet juniorer som väljer att spela tävlingar utanför hemmaklubben. (Juniorkampen)
  • Få flera föräldrar i verksamheten som stöd och som hjälp vid träningar/tävlingar.

Värdegrund

Leksands Gvill med Glädje, Gemenskap och Uppmuntran skapa Trygghet.
Ny kunskap skapar intresse och vilja att lära sig mer.

Vår värdegrund sätter prägel på vår verksamhet. Den är ett stöd och en ledstjärna för alla i verksamheten; tränare, ledare, juniorer och föräldrar. I alla situationer och beslut är det värdegrunden vi utgår ifrån.

• Alla ska känna sig hemma och välkomna på golfklubben. Alla är viktiga, alla är värda lika mycket och förtjänar lika mycket uppmärksamhet. Ingen, varken liten eller stor, får diskrimineras.

• Glädje är grunden i Leksands Gk’s juniorverksamhet. Vi har roligt tillsammans både på träning, sällskapsrundor samt tävlingar. Vi tränar och spelar golf för att vi själva har valt det och för att vi tycker att det är roligt.
  • Vi uppmuntrar juniorerna att skaffa egna erfarenheter genom att testa sina gränser. Vi ställer också krav på dem att alltid göra sitt bästa och alltid försöka där försöket är viktigare än resultatet!
  • Glädje, gemenskap och uppmuntran skapar trygghet. Den som känner trygghet, har stora möjligheter att utvecklas som människa och som golfspelare. Trygghet ger alla möjlighet att utvecklas i sin egen takt. Trygghet ger mod och nyfikenhet att våga prova nya idéer och metoder, att våga prova och att gå sina egna vägar.

• Som vuxen på golfklubben finns man tillgänglig som stöd för de yngre.

Välkommen som knatte, junior, ledare och spelare!

Junior Kommittén
Leksands Golfklubb