Det har varit och fortfarande är en tuff vår för golfbanan och träningsanläggningarna.

Det är fortfarande tjäle i marken vilket gör det svårt för vattnet att försvinna och markytan blir väldigt mjuk och blöt.

Rangen kommer att öppna i helgen då det har blivit tillräckligt torrt och hårt för att köra med bollplockarbilen. Dessvärre kommer det dröja ett tag innan vi kan öppna träningsgreenerna.

När det kommer till banan så jobbar Banchef Magnus Jansson och banarbetare Mathias Olsson på för fullt med att förbereda den så gott de kan genom att lufta och stödså greenerna.

Tyvärr har vi inget satt öppningsdatum för banan men vi kommer att öppna den så fort vi känner att det är en bana som är trevlig att spela.

Angående träningar och kurser med klubbens PRO Marc så är planen att starta nästa vecka (vecka 19) med allt ifrån juniorträningar till Senior 60+ kurser.

Vi hoppas på så bra väder som möjligt under dom kommande dagarna med mycket värme och sol så att vi kan öppna och starta säsongen så fort som möjligt!

Leksands Golfklubb