SÄTER GK Grupp B INBJUDER TILL SPEL i OMGÅNG 1 Onsdag den 12 juni 2019

Tävlingsform:
18 hål. singel, slaggolf. Tävlingen spelas i sex omgångar på olika Dalabanor. De tre bästa resultaten räknas. Till final går de 65 bästa i varje klass plus de spelare som vunnit en deltävling och deltagit i minst tre deltävlingar. Alla spelomgångar spelas parallellt på två banor, en i grupp A och en i grupp B. OBS! Deltagare måste spela i den grupp man tillhör.

Statuter för tävlingen:
Se Dalarnas Golfförbunds hemsida: www.dalagolf.se. Öppen för: Medlemmar i golfklubb ansluten till Dalarnas Golfförbund. Herrar – från det år spelaren fyller 50 år. Damer – från det år spelaren fyller 50 år. EGA exakt tävlingshandicap krävs för deltagande.

Klassindelning:
A-klass upp till hcp 19.0 B-klass från hcp 19,1 till hcp 36,0

Tee:
Damer röd tee. Herrar gul tee. Damer/Herrar 70+: kan spela orange/röd tee om så önskas . På de banor där orange tee inte finns gäller spel från röd tee. OBS! Alla deltävlingar måste spelas från vald tee.

Första start:
08:00. Om fler än 90 spelare deltar kan start ske från hål 1 och hål 10.

Anmälnings/startavgift:
50 kr. Greenfee: 200 kr/person för fullvärdig medlem från gästande klubb. Övriga medlemskategorier betalar ordinarie greenfee 400 kr Tävlingsledare: Jan-Olov Morelius e-post : jo.morelius44@gmail.com Anmälan: Senast söndag den 9 juni kl. 12:00. Du anmäler dig på www.golf.se. Min Golf. Önskas röd tee för H70+ skall detta anges vid anmälan. Sen respektive tidig start anges i samband med anmälan. Den som har behov av golfbil skall själv ta kontakt med Säter GK på tel.0225-595510 och anmäla detta. Startlista kommer att finnas på golf.se senast måndag den 10 juni kl.18.00. Vid överanmälan: Anmälningsordning.

VÄLKOMNA!