Dalagolfen 50+ är öppen för alla medlemmar i Leksands GK, inte bara de som deltar i HD55:s spel. Det är viktigt att flera spelare från Leksands GK deltar för bra placeringar individuellt och för klubben. Läs mer om Dalagolfen 50+ på dalagolf.se-Tävling.
Styrelsen för HD55+

Falun-Borlänge GK – GRUPP B INBJUDER TILL SPEL i OMGÅNG 2, Onsdag den 19 juni 2019

Tävlingsform: 18 hål singel, slaggolf. Tävlingen spelas i sex omgångar på olika Dalabanor. De tre bästa resultaten räknas. Till final går de 65 bästa i varje klass plus de spelare som vunnit en deltävling och deltagit i minst tre deltävlingar.

Alla spelomgångar spelas parallellt på två banor, en i grupp A och en i grupp B. OBS! Deltagare måste spela i den grupp man tillhör. Statuter för tävlingen: Se Dalarnas Golfförbunds hemsida dalagolf.se.

Öppen för: Medlemmar i golfklubb ansluten till Dalarnas Golfförbund. Herrar – från det år spelaren fyller 50 år. Damer – från det år spelaren fyller 50 år. EGA exakt tävlingshandicap krävs för deltagande.

Klassindelning: A-klass upp till hcp 19.0 B-klass från hcp 19,1 till hcp 36,0

Tee: Damer röd tee. Herrar gul tee. Damer/Herrar 70+: kan spela orange/röd tee om så önskas . På de banor där orange tee inte finns gäller spel från röd tee. OBS! Alla deltävlingar måste spelas från vald tee.

Första start: 08:00. Om fler än 90 spelare deltar kan start ske från hål 1 och hål 10. Anmälnings/startavgift: 50 kr
Greenfee: 200 kr/person för fullvärdig medlem från gästande klubb. Övriga medlemskategorier betalar ordinarie greenfee 400 kr.
Tävlingsledare: Mats Isberg 0706316827 mats.isberg@telia.com

Anmälan: Senast söndag den 16 juni kl. 12:00 Du anmäler dig på www.golf.se. Min Golf. Önskas orange/röd tee för DH70+ skall detta anges vid anmälan. Sen respektive tidig start anges i samband med anmälan. Den som har behov av golfbil skall själv ta kontakt med FalunBorlänge GK receptionen tel. 023-31015 och anmäla detta. Startlista kommer att finnas på golf.se senast måndag den 17 juni kl.18.00.

Vid överanmälan: Anmälningsordning.

VÄLKOMNA!