Vid HD55:s årsmöte och säsongsavslutning presenterade styrelsen förslaget att shopen kan, mot ersättning, sköta hela administrationen i GIT av spelet på måndagar och torsdagar.  Patrik lägger in samtliga tävlingsdagar när spelschemat är klart, lottar bollarna och gör resultatinmatning. Förslaget diskuterades ingående om för- och nackdelar.

Fördelarna ansågs bl. a vara att man får en bestämd starttid, man får rätt HCP och förhoppningsvis flera medlemmar deltar i HD55s spel.  Nackdelarna som diskuterades var att samlingen innan spelet försvinner och den sociala samvaron, som präglat gruppen under alla år, riskerar att minskas samt möjligheten att lämna viktig information till samtliga spelare innan start försvinner.

En annan viktig frågas som diskuterades var hur det hela skall finansieras. Årsmötet beslöt att höja spelavgiften från 20 kr till 30 kr samt att ta bort prispengarna. Kommittén HD55+ vill även i fortsättningen ha en god ekonomi för att bl. a kunna stödja klubben ekonomiskt vid särskilda behov.

-Vi gör den här förändringen som ett försök under kommande säsong och hoppas flera damer och herrar 55+ i klubben ansluter sig till vårt spel måndagar och torsdagar, säger kommitténs ordförande Anders Johansson.

Text: Bernt Bergkvist