Gunilla Johansson vann den jämna tävlingen med 71 slag när den andra HD55+ Klubbtävlingen spelades den 28 juli. Det blev jämnt om andra plats mellan Rolf Esters och Bernt Bergkvist på 72 slag där Rolf segrade på lägre handicap. Karin Åhlberg kom på en fjärde plats med 73 slag. Se den kompletta resultatlistan under Tävlingar. Se också en kort automatisk sammanfattning med resultat på golfing.se.

24 spelare deltog i tävlingen som spelades i bra golfväder och på vår bana som nu är i toppklass.

Tävlingen var den andra av tre som arrangeras av HD55+ och är öppen för alla som fyllt 55 år eller under året fyller 55 år. Samtliga som deltog i dagens tävlingen deltar också regelbundet i HD55s s.k. vardagsspel på måndagar och torsdagar.

Tävlingsledaren Anders Johansson säger i en kommentar att förhoppningen är att flera i klubben, fyllda 55 år, deltar i den sista Klubbtävlingen som spelas torsdagen den 1 september.

Text Bernt Bergkvist