Leksands Golfklubb hade sitt höstårsmöte lördagen den 2 december i klubbhuset med 36 medlemmar som deltog. Mötet leddes av klubbens kassör Björn Aspling, som började med en hälsning från klubbens ordförande Lars-Erik Klason. Björn redogjorde för klubbens ekonomi och kunde glädjande konstatera att resultatet för året gått med plus de första tio månaderna.

Styrelsens förslag till budget för 2018 presenterades av kassören. Efter avskrivningar och räntor räknar styrelsen med ett nollresultat för 2018. Mötet beslutade enligt styrelsens förslag till budget.
En nyhet är också att golfhäftet återigen kommer att säljas genom klubben, så köp häftet på klubben, uppmanar klubbchefen Rolf Andersson.

Årsavgifter 2018
Årsavgifter för A-medlem Senior höjs med 50 kronor från 3 900 till 3950 plus arbetslånet 900 dvs 4 850 kronor. Övriga avgifter är i stort oförändrade. Se under fliken Medlem – årsavgifter, ännu ej publicerat. För att slippa påminnelseavgift ska avgiften betalas in senast 15 mars 2018. Det finns möjlighet för A-medlem Senior att minska avgiften med 150 kronor genom att göra inbetalningen senast den 31 januari. Mer om detta i samband med utsändning av inbetalningskortet.

Under punkten Övriga frågor informerade Christer Pettersson, bankommittén om kommande arbeten på banan. Vid kommitténs  banvandring den 10 november fann de att banan är i stort behov av åtgärder. En särskild artikel om detta kommer i en senare artikel på hemsidan.

Vår nye pro Patrik Tegnér presenterade sig och berättade lite om sina tankar och planer inför säsongen. Läs mer i tidigare publicerad artikel på hemsidan. Han berättade också kort om den planerade resan till Spanien under våren och att det fortfarande finns några platser kvar. Se mer om detta i tidigare artikel på hemsidan. Patrik efterlyste också någon som kan arbeta i shopen under sommaren. Intresserad tar kontakt med Patrik. Han söker fortfarande bostad och tar tacksamt mot förslag.

Då inga ytterligare frågor eller synpunkter avslutade ordföranden Höstmötet 2018.

Text Bernt Bergkvist