Göran Mårtas har överlämnat sin golfbil som gåva till Leksands Golfklubb. Överlämnandet och underskrifter av gåvobrevet gjordes onsdagen den 23 augusti.

– Jag kan tyvärr inte spela golf längre och har därför inget behov av bilen, säger Göran.

I gåvobrevet uttrycker Göran att golfbilen i första hand disponeras till självkostnadspris av medlemmar i gruppen HD55+ med läkarintyg eller tillfälligt handikapp då behov av golfbil föreligger. Under övrig tid ska bilen vara tillgänglig för uthyrning till medlemmar och gäster.

– Skötsel, underhåll och övrigt överlåter jag till styrelsen för Leksands Golfklubb och styrelsen för HD55+ att besluta om, skriver Göran i brevet och hoppas att golfbilen kommer till nytta och glädje för de medlemmar och gäster där behovet finns.

– Det är med stor tacksamhet klubben tar emot gåvan och vi kommer tillsammans med styrelsen för HD55+ att besluta om användningen, enligt Görans önskemål, säger klubbchefen Rolf Andersson.

Text Bernt Bergkvist