Som tack till medlemmar, som ideellt ställt upp som funktionärer, hålvärdar, ruffklippare och andra för klubben betydelsefulla uppgifter, bjöd klubben på niohålsscramble med lunch. 24 medlemmar fördelade på sex fyramannalag kom till start denna mulna höstsöndag. Regnet höll sig bort under hela spelet och det blev en trevlig och bra golfdag på vår höstfina bana.

Segern gick till laget med Marlene Sandberg-Andersson, Anders Åkerblom, Jonas Strand och Sune Halvarsson med 30 slag netto. På andra plats kom lag Tomas Jansson, Bengt Kallman, Bert Hag och Bernt Bergkvist och på tredje prisplats kom lag Roger Fransson, Roland Karls, Hans Wilson van Deurs och Leif Benjaminsson.

Klubbens ordförande Lars-Erik Klason tackade deltagarna och alla andra som ställt upp på ideellt arbete för klubben under säsongen. ”Det är värt mycket för klubben och vi vill öka det ideella arbetet under nästa säsong och jag hoppas att flera medlemmar ställer upp”, säger Lars-Erik.

Efter prisutdelningen serverade krögaren Håkan Eklund en god hamburgare med tillbehör och deltagarna lät sig väl smaka.

Text och foto: Bernt Bergkvist