Under söndagen avslutades en intensiv golfhelg – Clas Ohlson Golfweekend – med Irish Greensome. 48 par genomförde tävlingen i den 28 – 30 gradiga värmen.

Fanny Linde och Lillemor Silverling från Golfstar Cloud Golf Club respektive Arninge GK segrade med 47 poäng. På andra plats kom Jens Nielsen och Nils Näsman, Leksands GK med 45 poäng och trea kom Anki Renell och Tommy  Danerhag även dom med 45 poäng. Komplett resultatlista finns på golf.se.

Tävlingsledaren Tomas Jansson sammanfattar tävlingen som lyckad och det varma vädret hindrade inte att resultaten under tävlingsdagarna blev bra och till och med mycket bra. Tomas tackar de sponsorer som gjort att tävlingen kunde genomföras samt medlemmarna från HD55+ som ställt upp som starter och resultatinmatning. Klubben tackar också Tomas för hans arbete som tävlingsledare med allt som det innebar.

Bernt Bergkvist