På golfklubbens kansli pågår just nu arbetet med att ta fram arbetsuppgifter för de medlemmar som väljer att göra arbetsinsatser för klubben och arbeta av arbetslånet. Det är klubbchefen Rolf Andersson och Kalle Karlsson, som håller på att ta fram arbetsuppgifter som annars skulle utföras och bekostas av anställd personal.

– I dagsläget har vi planerat arbetsinsatser inom följande områden och inom varje område blir det mera detaljerat vilka uppgifter som ska göras. Vi kommer fortlöpande att presentera flera arbetsuppgifter på hemsidan, säger Rolf.

o Olika reparationsarbeten på banan.

o Städning och renhållning i och omkring klubbhuset.

o Punktinsatser t ex städning av banan.

o Golfvärdar som värvar och tar hand om nya icke golfare och låter dem prova på golf.

o Renoveringsarbeten och uppsnyggning av kansliet.

o Utöka antalet ruffklippare, som även får andra uppgifter t ex maskinell “krattning” av bunkrarna.

Text Bernt Bergkvist