Höstbilder 5

Säsongsavslutningen för HD55+ inleddes denna vackra, kalla och frostiga torsdagsmorgon i Klubbhuset med prisutdelningar. Segrarna i Carl Ohlson Cup blev i damklassen Kerstin Lasses. På andra och tredje platsen kom Gunilla Johansson och Karin Åhlberg. I herrklassen segrade Rolf Esters, tvåa Evert Fyhr och trea Clifford Persson. Karin och Mats Åhlberg har varit med i måndags- och torsdagsspelet flest gånger och vann därmed deltagarpriset. Damernas birdiepris gick till Margareta Liss Backhans.

Ordföranden i HD55+ Bengt Lasses inledde årsmötet och gick igenom verksamhetsberättelsen. Under säsongen har det varit möjligt att delta i spel vid 51 tillfällen vid spel måndagar och torsdagar samt vid utbyte med andra klubbar och resor för spel på andra golfbanor. Kassören Mats Åhlberg redogjorde för ekonomin i HD55+ och konstaterade att behållningen är god trots att kommittén har bidragit med 15 000 kronor till insamlingen för skötseln av banan. Ett 40-tal 55-plussare deltog i årsmötet.

Efter årsmötet blev det avslutningsscramble med kanonstart. Nio fyramannalag deltog i tävlingen och lag Lars Holst, Kerstin Dahlström samt Karin och Mats Åhlberg tog hem segern. Dock fick inget av lagen på prisplats något pris. Hela prissumman 720 kronor gick oavkortat till Världens Barn. Tävlingen spelades i strålande väder på vår fantastiskt fina bana omgiven av höstfärgade lövträd. Frosten gnistrade vit på fairways och greener och var helt borta då starten gick kl. 11.00. Tävlingsledare var Bengt Lasses och Karin Åhlberg, vilken också stod för lottningen i GIT.

Dagen avslutades i klubbhuset med en smakfull fisksoppa som matkonstnären Håkan skapat. Kaffe och kaka avrundade en fin dag i trevligt sällskap och med ett stort tack till Kerstin Dahlström och Caisa Johansson, som svarade för arrangemanget. Även om säsongen officiellt är avslutad, så kommer spelet att fortsätta måndagar och torsdagar med lottning kl. 11.00. Välkomna!

Text och foto Bernt Bergkvist