Hulda Cup är en distriktstävling för damer fyllda 45 år. I år var sju klubbar med och kämpade om den fina Lisa Larsson-figuren, som är vandringspriset. Vi i Leksand har vunnit priset två är i rad.

Spelformen är matchspel fördelat på fem spelare enligt följande: En spelar singel, två spelar greensome samt två spelar fyrboll/bästboll. Uppslutningen från Leksands damer har varit god, vi har haft fullt lag varje tävling.

I år var vädret emot oss i början av säsongen, så en tävling blev inställd. Därefter har det varit full fart och spännande matcher. Leksand och Aspeboda låg på samma poäng inför den sista deltävlingen, som var i Säter. Spänningen var stor eftersom det var Aspeboda som vi i Leksand skulle möta.

Tyvärr blev de för svåra denna gång och segrade i två av de tre matcherna, så i år är Aspeboda segrare i Hulda Cup. Detta innebär också att de får arrangera höst- och vårmötena med planering av sommaren 2017. Vi gratulerar Aspeboda och överlämnar Hulda-ansvaret till dem.

Vill även tacka alla er damer som ställt upp och spelat Hulda för Leksand under 2016. det har varit ett häftigt golfgäng som verkligen peppat varandra. Vi kommer igen 2017.

Hälsningar från Ulla och Liv, Huldaansvariga i Leksand.